Meniu
21 samurajus Augalas
Viskas apie Akapulką
Viskas apie Akapulką
Marwa Arsanios, 2010-2011
architektūrinis maketas, 24 nuotraukos, 12 juodai baltų dokumentų, 9 įrėmintos fotografijos, 4 architektūros detalių nuotraukos, sd video, kaktusai, mišri technika
Pasitelkdama architektūrines priemones, maketus, vaizdo įrašus ir topografinius žemėlapius, Marwa Arsanios (gimė 1978 m. JAV, gyvena Libane) tyrinėja Beiruto kraštovaizdžio pokyčius. Miestui, kuriame gyvena ir dirba menininkė, būdinga sparti urbanistinių erdvių raida, bet dėl to atsiranda daug apleistų istorinių pastatų. Be to, neišvengiamai kyla bėdų dėl sparčios gyvenamųjų rajonų plėtros ir atliekų tvarkymo, taip pat dėl imigrantų ir pabėgėlių padėties. Nors per pastaruosius metus įvyko teigiamų pokyčių (pavyzdžiui, mieste atidarytas meno muziejus ir keletas kitų kultūrinės paskirties įstaigų), „nauja“ ir „supuvę“ egzistuoja šalia. Beirutas keičiasi į gera ir net tapo patrauklus tarptautiniu lygiu, bet mieste vis dar vyksta gremėzdiškos statybos, o perpildyti sąvartynai kelia grėsmę miesto aplinkai ir jo gyventojų sveikatai. Projektas prasideda paveikslu, kuriame pavaizduotas pietiniame Beiruto priemiestyje stovintis paplūdimio namas „Raja Saab Chalet“, dėl ypatingo apvalaus dizaino vadinamas erdvėlaiviu arba skraidančia lėkšte. Šį namą Akapulku vadintoje kurortinėje vietovėje 1950 m. pastatė architektas Ferdinandas Dagheris (žinomiausias jo projektuotas pastatas – viešbutis „Phoenicia“). Šiandien „Raja Saab Chalet“ gyvena ne viena imigrantų ir pabėgėlių iš Palestinos karta. Akapulko kurortą išplėtojo libanietis verslininkas Pèpè Abedas, 1954 m. grįžęs iš kelionių po Meksiką. Braziliškasis stilius akivaizdžiai atsispindi vietovės architektūroje. Per instaliaciją perteikiama visa pastato istorijos įvairovė, pradedant laikais, kai Akapulkas buvo madingas kurortas, ir baigiant nūdiena. Instaliacija sukurta iš nuotraukų, graviūrų, laikraščių iškarpų, vaizdo įrašų ištraukų ir pastato architektūrinio maketo, kybančio virš ratu išdėliotų kaktusų, kurių šiandien toje vietovėje gausu visur, kur akys mato. Darbas eksponuotas Libane kasmet rengiamoje grupinėje parodoje „Home Works 5“ ir 2011 m. Stambulo bienalėje. Jau tada pabėgėlių problema buvo aktuali, nors dar nesulaukdavo tiek daug dėmesio, kiek šiomis dienomis. Vidurio Rytų meno pasaulyje puikiai žinoma M. Arsanios įkūrė ir „98Weeks“ – atvirą projektinę erdvę vizualiesiems ir kitiems susijusiems tyrimams. (aut. Francesca Ferrarini)
Publikuota: „Art Vilnius’17“ parodos katalogas. Vilnius: Lewben art foundation, 2017 (p. 19). Eksponuota: Paroda „ Tos žaviosios moterys“, ArtVilnius’17, kuratorė: Francesca Ferrarini, 2017 06 08–11
Scroll to zoom