Donata Minderytė gimė 1991 m. Vilniuje, 2016 m. įgijo magistro laipsnį Vilniaus dailės akademijos tapybos katedroje. D. Minderytė yra surengusi personalines parodas Vilniuje esančiose galerijose „Vartai“ ir „Meno Niša“ bei dalyvavo ne vienoje grupinėje parodoje Lietuvoje, Austrijoje ir Jungtinėje Karalystėje. Šiuo metu ji taip pat studijuoja meno doktorantūroje Vilniaus dailės akademijoje.
Į savo kolekciją „Lewben Art Foundation“ yra įtraukusi autorės kūrinį „Woman Crying On Screen IV. Sherilyn Fenn as Audrey“ (2022).
Naudodama vizualinio vertimo koncepciją, Minderytė analizuoja reikšmingus vaizdo pokyčius, kai jis yra perkeliamas iš vienos terpės į kitą. Ji sutelkia dėmesį į tai, ko reikėtų vengti lingvistiniame vertime – nutolimą nuo originalo, sumenkinant pradinę prasmę ir pakeičiant žinią. Kaip atminties įrankį D. Minderytė naudoja fotografiją arba stop kadrus iš kasdienio gyvenimo vaizdo įrašų, tačiau ji skiria dėmesį tam, kas tarsi priešinga kokybiškai fotografijai – renkasi tokius vaizdus, kurie negeba tiksliai atskleisti praeities momento, kurie išryškina fotografijos melą, prieštarauja prisiminimams arba jų neatitinka tarsi klaidingas teksto vertimas, keičiantis jo esmę. Pabaigtas paveikslas menkai atvaizduoja momentą, kurio jis buvo įkvėptas: tyčinė vertimo klaida tampa apibendrintu praeities įvykio pakaitalu, bet ne jo reprezentacija. Praeities pasakojimas pakeičiamas nauja vaizdine informacija, kuri pasirodo, transformuojasi, nublanksta ir nyksta tiek, kad gali tapti neatpažįstama.
Išbalintas tapybos stilius D. Minderytei tampa meniniu metodu kalbėti apie save, savo atmintį ir pastarosios neišvengiamybę tapti išblukusia praeitimi. Nors D. Minderytės kūrybą būtų galima vadinti autobiografine, jos paveikslai kelia kur kas platesnius tikrovės sąlyginumo klausimus, o ne reprezentuoja konkrečius įvykius.
Parengta pagal:
galerijavartai.com
artnews.lt
Skaityti daugiau