Meniu
Paul Czerlitzki
Paul Czerlitzki
1986

Paul Czerlitzki gimė 1986 m. Gdanske, Lenkijoje, šiuo metu gyvena ir dirba Diuseldorfe, Vokietijoje. Jis studijavo meno istoriją, vėliau įstojo į „Kunstakademie Düsseldorf“, kur tapo Katharinos Grosse mokiniu. Tapydamas menininkas kritiškai įvertina kiekvieno komponento, kuris sudaro paveikslą (drobė, rėmas, dažai), vertės kūrimo mechanizmą. P. Czerlitzkio darbus galima sieti su eksperimentine ir į procesą orientuota kūryba. Savo paveiksluose P. Czerlitzki tyrinėja sluoksnių sąveiką, dažų perteikimą per šiuos sluoksnius bei meninio ir techninio įdirbio limitus, kuriais galima žaisti. Drobę jis traktuoja ne tik kaip pagrindą kūriniui, bet ir kaip dar vieną kūrybos elementą; akriliniais dažais per atskirą drobę sukuria atspaudus ant pirminės drobės, taip suteikdamas naują tekstūros pojūtį. Pirmoji P. Czerlitzki dokumentuota personalinė paroda „Yourspace“ įvyko „Kunstverein Leverkusen“ galerijoje (Vokietija) 2011 m. Per visą savo karjerą menininkas demonstravo savo darbus personalinėse parodose gerai žinomose galerijose: paroda „Echo“, įvykusi „annex14“ (Šveicarija) 2022 m. ir paroda „SEE“, surengta „Konrad Fischer Galerie“ (Vokietija) 2021 m. ir daugelis kitų. P. Czerlitzki taip pat dalyvavo grupinėse parodose, tokiose kaip „Die Wirklichkeit ist sowieso da“, įvykusi „Weltkunstzimmer“ (Vokietija) 2022 m. ir „A Swarm Galopped“, įvykusi „CSW Laboratorium“ (Lenkija) 2013 m. P. Czerlitzki yra įvertintas prestižiniais apdovanojimais:  „Studienstiftung des Deutschen Volkes“ 2011 m., „Cité des Arts“ (Prancūzija) 2013 m., „Atelierstipendium Kölnischer Kunstverein“ ir „Gastatelier FABRIK Burgdorf Stipendium“ 2015 m. ir „Stiftung Kunstfonds“ (Vokietija) 2015 m. Jo darbai yra įtraukti į tokias kolekcijas kaip „Collection Billarant“ (Prancūzija), „Kadist Foundation“ (Prancūzija) ir „Sammlung Philara“ (Vokietija).

Viena iš reikšmingų jo serijų, pavadinta „Be pavadinimo“, apima procesą, kai juodi dažai yra purškiami per įtemptą drobę ant baltai nugruntuotos drobės. Pašalinus viršutinę drobę atsiskleidžia nudažytas paviršius,  kuris ir primena drobės audinio pėdsaką, sukuria mechanizmą, kuriuo jis paliečia ir dubliavimo, spaudos mechanizmą. Šiuo metodu P. Czerlitzki savo paveikslams suteikia dviprasmiškumo ir transformacijos elementą, galintį peržengti drobės ribas, išsilieti ant galerijos sienų. Kitoje žymioje serijoje „RELAY“ jis nukrypsta nuo prieš tai sukurtos „ANNA“ serijos proceso ir suteikia vietos dar daugiau klausimų. Dabar galima pastebėti ir labiau apgalvotus tapytojo spendimus bei didesnę kontrolę procese – jis prideda kitą spalvą ir keičia tekstūros lygį. P. Czerlitzki perdengia naujus dažų sluoksnius ant ankstesnių, todėl meno kūrinyje atsiranda pokyčių – galutinis rezultatas tarsi praranda atsitiktinumo elementą, menininkas turi įdėti daugiau savęs į kūrybos procesą. Apskritai P. Czerlitzki menas kviečia žiūrovus apmąstyti nuolat besikeičiančią meninės kūrybos prigimtį. Jo darbai meta iššūkį įprastoms tapybos idėjoms, pavyzdžiui, kas sudaro kūrinio vertę, jo išskirtinumą, prestižą ir gamybos/vartotojiškumo neigimą, taip pat siūlo kontrolės, nenuspėjamumo ir esmės tyrinėjimą.

 

Parengta pagal:
e-flux
Distanz
Moussemagazine
Underdog Collection
Laurent Godin

Skaityti daugiau
Untitled

Untitled (2022)

Drobė, akrilas, 210.00 x 190.00 cm