Meniu
Tadas Černiauskas
Tadas Černiauskas
1983

Tadas Černiauskas, dar žinomas kaip Tadao Cern (1983 m.) yra šiuolaikinio meno atstovas Lietuvoje. Pagrindinės menininko išraiškos formos yra fotografija ir instaliacijų menas. Įsikūręs Vilniuje, jis pradėjo savo profesionalią architekto kelionę, įgijo architektūros bakalauro ir magistro laipsnius VGTU (Vilnius Tech) Vilniuje, vėliau patraukė į fotografiją. Jo meninė vizija ir braižas sulaukė ir tarptautinio dėmesio – jo darbų serijos „Blow Job“ (Lt. „Gūsio Darbas“) ir „Comfort Zone“(Lt. „Komforto Zona buvo publikuoti tokiuose žinomuose leidiniuose kaip „The New York Times,“ „The Guardian“ ir „ELLE.“ Šis pripažinimas paskatino bendradarbiavimą ir su žinomais prekių ženklais kaip „BMW,“ „Mentos,“ „Chupa Chups“ ir „Samsung.“ Tado Černiausko darbus galima buvo sutikti visame pasaulyje ir parodų dėka. Pradedant nuo 2014 m., jis pasirodė grupinėje parodoje su „Revealing The Truth” (Lt. „Atskleidžiant tiesą“) „Saatchi galerijoje“ Londone, JK. Tais pačiais metais jo darbų serija „Comfort Zone“ buvo rodoma grupinėje parodoje „Images“ (LT. „Vaizdai“) „Veve,“ Šveicarijoje, vėliau buvo pristatyta ir personalinėje parodoje „Ingo Seufert galerijoje“ Miunchene, Vokietijoje. „Comfort Zone“ taip pat galima buvo išvysti „Digitaliseum galerijoje“ Malmėje, Švedijoje, 2015 m. Kitais metais, Tadas Černiauskas savo „Black Balloons“ (Lt. „Juodųjų balionų“) instaliaciją pristatė per grupinį šou „Bloom Awards“ Kelne, Vokietijoje, ši darbų serija, yra tęstinis projektas kuris taip pat yra vadinamas „BB.“ Menininkas dalyvavo ir „Arte Laguna Prize 17“ Venecijoje, Italijoje, „Portal“ Niujorke (JAV), kuriame pasirodė darbų serija „Hanging Paintings“ (Lt. „Kabantys paveikslai“), o „Comfort Zone“ pasirodė „Panorama Mesdag muziejuje“ Hagoje, Nyderlanduose. Tadas Černiauskas taip pat eksponavo savo darbus ir Lietuvoje, kaip "YICCA 16/17" ir "ArtVilnius17" Vilniuje. Pasirodė ir„The Concept Art Space“ Londone (JK), ir „Governors Island“ meno mugėje Niujorke, JAV. 2017 m. jis pristatė ir solinę parodą „Contemporary Cluster Gallery“ Romoje, Italijoje. Darbų serija „Hanging Paintings“ buvo rodoma grupinėse parodose, kaip „Arte Laguna Prize 17“ Venecijoje, Italijoje. Tais pačiais metais Tadas Černiauskas dalyvavo „Every Body Talks“ (Lt. „Kiekvienas kūnas kalba“) Romoje, Italijoje, ir grupinėje parodoje „Art Design“ Tokijuje, Japonijoje. 2019-ieji Tadui Černiauskui atnešė dar daugiau tarptautinio veiksmo, jo darbų serija „BB“ buvo eksponuojama grupinėje parodoje „Walking Dream“ (Lt. „Vaikštanti svajonė“) Milane, Italijoje. Jis taip pat dalyvavo grupinėse parodose „Made in Illusion“ („Pagaminta Iliuzijoje“) „Times“ meno muziejuje Pekine ir „Artron“ meno muziejuje Šendžene, Kinijoje, pristatant darbų serijas „BB“ ir „Adobe Acrobat“ (Lt. „Adobe Akrobatas“). 2020 m. įvyko jo personalinė paroda „Fei“ meno muziejuje Jokohamoje, Japonijoje, taip pat menininkas dalyvavo grupinėje parodoje „IN-WETWEEN“ „Times“ meno muziejuje Pekine, Kinijoje. Jo įtraukianti teatrinė instaliacija „Fabrica“ buvo pristatyta tarptautiniame festivalyje „Sirenos“ Vilniuje, Lietuvoje. 2021 m. jo darbų serija „Comfor Zone“ buvo įtraukta į grupinį šou „Phest“ Monopolyje, Italijoje, o „BB“ buvo rodomi grupiniame šou „Lost“ (Lt. „Paklydę“) Berlyne, Vokietijoje. 2022 m. darbų serija „French Exit“ (Lt. „Prancūziškas Išėjimas“) buvo pristatytas grupiniame šou „One The Edge Of Senses“ Pekine, Kinijoje.

Remdamasis savo architektūrine patirtimi, Tadas Černiauskas savo kūrybos procesą apibūdina kaip sistemingą ir apgalvotą. Jo darbai tyrinėja žmogaus elgesį ir įpročius, siekdami kelti klausimus apie mūsų pačių pasirinkimus ir mus supančią aplinką, ši dviejų polių dinamika ir daro įtaką mūsų gyvenimui. Per savo meną jis siekia užfiksuoti kasdien sutinkamų objektų ir įvykių esmę. Tokios „natūralios“ situacijos tuomet yra išsklaidomos iki detalių, iki pagrindinių sąvokų ir pristatomos kaip neeilinė ir įtraukianti meno forma. Tadas Černiauskas savo meniniuose kūriniuose, kurie daugiausia apima fotografiją ir meno instaliacijas, pasižymi estetišku sterilumu,  aiškiomis formomis ir precizišku dėmesiu, kuris yra skiriamas kūrinio fonui. Išvardintų požymių visumą galima pastebėti tokiuose kūriniuose kaip „Black Balloons“ (Lt. „Juodieji balionai“), „Chromatic abstractions“ (Lt. „Chromatinės abstrakcijos“), „Adobe Acrobat“ (Lt. „Adobe Akrobatas“ „French Exit“ (Lt. „Prancūziškas Išėjimas“), “Appreciation (Shortest Flight)” (Lt. „Įvertinimas (Trumpiausias Skrydis)“, “What is left when everything is gone” (Lt. „Kas lieka, kai viskas išnyksta“) ir “Privileges” (Lt. „Privilegijos“). Jis pasitiki savo gebėjimu suderinti tiek komercinius, tiek kūrybinius siekius ir tęsti menininko karjerą kaip nuolatinę kelionę vedamą smalsumo.

 

Parengta pagal:
Saatchiart.com
Un-spaced.com
Visualpleasure.co
Tadaocern.com
Youtube.com (Kamantinėjimai. Apie kūrėjus ir veikėjus #5 Pokalbis su Tadu Černiausku)

Skaityti daugiau
Be pavadinimo

Be pavadinimo

Mišri technika, instaliacija

Atskleidžiant Tiesą

Atskleidžiant Tiesą

Popierius, mišri technika, 160.00 x 103.00 cm