Meniu
Kazimieras Brazdžiūnas
Kazimieras Brazdžiūnas
1991

Kazimieras Brazdžiūnas gimė 1991 m. (Kaunas). Tai yra jaunosios kartos menininkas, kuratorius ir meno kritikas. Nors magistro laipsnį įgijo 2018 m. Vilniaus Dailės akademijoje tapybos studijose, jau nuo 2016 m. dalyvauja grupinėse ir individualiose parodose. 2018 m. menininkas įkūrė platformą skirtą jauniems menininkams „Kontr-argumentas“, kuri išskiria penkias idėjines vertybes: „komunikavimas“, „unikalumas“, „bendravimas“, „prieštaravimas“ ir „sutikimas“. Jo kūriniai eksponuojami tokiose galerijose kaip „The Rooster Gallery“, „Vartai“, „Pamėnkalnio galerija“, „Meno parkas“. Lietuvos kultūros taryba jau 2020 m. Brazdžiūnui skyrė individualią stipendiją. Taip pat, 2021 m. Kazimieras dalyvavo „Jaunojo tapytojo prizo“ apdovanojimuose ir laimėjo MO muziejaus nominaciją. Šio menininko darbai priklauso MO muziejui, „Lewben Art Foundation“, bei privatiems meno kolekcininkams.

Kazimieras Brazdžiūnas ‒ jaunosios Lietuvių menininkų kartos atstovas. Naudodamas dideles drobes kaip savo pagrindinę mediją, kūrėjas savo darbuose perteikia tiek meninius, tiek kasdienius vaizdus. Perteikimas, neribotas vaizdinių ir ikonų naudojimas lyg ironiškai sveikina kopijuojamos realybės ar menininko/meistro poziciją. Tai beribės ir nuolat kintančios realybės prabanga. Kaip pats menininkas atskleidžia, jo kūryba persipina tiek su socialinėmis medijomis, tiek su moderniu autorystės konceptu. Tai galima susieti su memo ir memifikacijos sąvokomis – teoretikų Richardo Dawkinso ir Susan Blackmore apibūdintomis nuvalkioto vaizdinio, informacinio vieneto, laisvai aproprijuojamo „gag‘o“ sklidimo formomis. Naudodamas purškiamuosius dažus ir gatvės meno estetikos bruožus menininkas leidžia gilintis į nuasmenintą idėjos koncepto raišką. Idėjos tuomet traktuojamos kaip procesas be pabaigos, į jas galima gilintis, kritikuoti ar lyginti tarpusavyje begalę kartų. Tokie „postprodukcijos“ principai atvirai kviečia žiūrovus interpretuoti, taip Kazimieras Brazdžiūnas siekia tapti nuolat augančio informacijos tinklo dalimi. Kontekstai tiesiogiai žaidžia tarpusavyje: ikoniški objektai, kaip Beyonce „Renaissance“ albumo motyvai ar William Adolphe Bouguereau kūrinių herojai susitinka su parinkta spalvų simbolika, kompozicijos pasirinkimais. Ši simbolių visuma tampa ne tik beribės ir nuolat kintančios realybės įrodymu, bet ir uždaviniu kylančiu tiek žiūrovui, tiek pačiam kūrėjui. Tik kol žiūrovo laukia grožio ar žavesio paieškos, menininkas turi narplioti, studijuoti sąveiką tarp meno istorijos ir šiuolaikinės realybės apraiškų. Galiausiai, įstabu, kad tokia naudojamų naratyvų suma, Kazimiero Brazdžiūno darbuose harmonizuojasi, sukelia estetiško sterilumo efektą.

 

Parengta pagal:
15.min 
Parodos „Kulminacija" anotacija parengta Emilijos Vanagaitės ir Artūro Mitino (2023)
lrt.lt (2021.04)
lrt.lt (2021.11)
Rooster Galery

Skaityti daugiau
„Folie à Deux“

„Folie à Deux“ (2022)

Drobė, aerozoliniai dažai, 230.00 x 360.00 cm

„Original Sin Copy“

„Original Sin Copy“ (2022)

Drobė, aerozoliniai dažai, 230.00 x 180.00 cm

„Parallax“

„Parallax“ (2023)

Drobė, aerozoliniai dažai, 180.00 x 225.00 cm

„Remastered“

„Remastered“ (2023)

Drobė, aerozoliniai dažai, 230.00 x 180.00 cm